تحقیق بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی

مطالب دیگر:
📎مبانی نظری پیشینه تحقیق نظام سرمایه داری و نظریات مربوط به آن (فصل دوم)📎مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثر افزایش نرخ ارز یا کاهش ارزش پول ملی📎مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکانه های نفتی و اقصاد دولت (فصل دوم)📎مبانی نظری معماری پایدار و توسعه پایدار (فصل دوم)📎پاورپوینت نقد و بررسی معماری فضای خانه آبشار ( اثر فرانک لوید رایت)📎بررسی مجموعه اشیاء برنزی دوره ساسانی (ظروف،پیکره ها،مسکوکات)📎رساله معماری طراحی مجموعه جهانگردی📎رساله معماری طراحی استادیوم فوتبال📎رساله معماری بررسی نقش های نمادین در معماری هخامنشی (کارشناسی ارشد تاریخ ایران باست📎رساله معماری خانه حیات (مرکز توان بخشی)📎مطالعات و رساله معماری طراحی اداره استاندارد📎دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی انستيتوي گل و گياه📎دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی باغ موزه اسلام📎دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی باغ وحش📎دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی بیمارستان تخصصی زنان و زایمان📎دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی بیمارستان فوق تخصصی کودکان📎دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی پاساژ (مجتمع تجاري)📎دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی بیمارستان کودکان (بیماری های خونی)📎دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی پایانه دریایی📎دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی خانه و سالن اپرا
دانلود تحقيق در مورد بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی، در قالب doc و در 226 صفحه، قابل ويرايش، شامل: چکیده فصل یکم: مقدمه پژوهش 1-1- عنوان تحقيق1-2- مقدمه 1-3- بيان مسأله1-4- اهميت و ضرورت پژوهش 1-5-‌ اهداف پژوهشالف- هدف |34016578|prq|اثربخشی ارتباطات سازمانی,بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی,پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی,پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی نانچیان,اثربخشی مدیران,پرسشنامه اثربخشی مدیران,اثربخشی مدیران مدارس
نمونه ی دیگری از مجموعه فایل ها با عنوان تحقیق بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود تحقيق در مورد بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی،در قالب doc و در 226 صفحه، قابل ويرايش، شامل:
چکیدهفصل یکم: مقدمه پژوهش1-1- عنوان تحقيق1-2- مقدمه 1-3- بيان مسأله1-4- اهميت و ضرورت پژوهش 1-5-‌ اهداف پژوهشالف- هدف كليب - اهداف جزئي1-6- پرسش هاي پژوهشالف- اصليب- فرعي1-7-‌ متغيرهاي پژوهشمتغير پيش بينمتغير ملاكمتغير تعديل كننده متغير كنترل 1-8-‌ تعاريف علمي واژه ها1-9- تعاريف عملياتي واژه ها
فصل دوم: بررسی پیشینه پژوهشمقدمهالف- بررسی نظریه‌ ها2-1- ارتباطات2-1-1- اهمیت ارتباطات2-1-2- تعاریف ارتباطات2-1-3- فرآیند ارتباط2-1-3-1- منبع 2-1-3-2- رمزگذاری2-1-3-3- وسیله2-1-3-4- رمزگشایی2-1-3-5- دریافت کننده2-1-3-6- بازخورد2-1-4- مسیر ارتباطات2-1-4-1- ارتباطات عمودیالف- مسیر رو به پایینب- ارتباطات رو به بالا2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی2-1-5- مدل ارتباطات2-1-6- اصول ارتباطات2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت2-1-7-1- دیدگاه کلاسیک‌ ها در مورد ارتباطات2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیک‌ ها و ارتباطات2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات2-1-7-5- دیدگاه مراوده‌ ای یا تعاملی در مورد ارتباطات2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان فردی 2-1-9- ویژگی‌ های اثربخشی2-1-9-1- گشودگی2-1-9-2- همدلی2-1-9-3- حمایت گری2-1-9-4- مثبت گرایی2-1-9-5- تساوی2-1-9-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»2-1-10- موانع ارتباطی 2-2- قدرت 2-2-1- اهميت قدرت2-2-2- تعاريف قدرت2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان 2-2-3-1- قدرت در سطح عمودي2-2-3-1-1- منابع قدرت مديران رده‌ي عالي سازمان2-2-3-1-2- منابع قدرت مديران رده مياني سازمان2-2-3-1-3- منابع قدرت مديران رده‌ي پايين سازمان2-2-3-2- قدرت در سطح افقي2-2-4- روابط قدرت2-2-4-1- رابطه صف و ستاد2-2-4-2- تشكيل دسته‌ها و ائتلاف2-2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌ هاي فرنچ و راون2-2-6- انواع رويكردها به قدرت 2-2-6-1- راسل و قدرت2-2-6-2- هيكس، گولت و قدرت2-2-6-3- گالبرايت و قدرت2-2-6-4- اتزيوني و قدرتب- پيشينه پژوهش هاي انجام شده 2-3- پژوهش‌ هاي پيرامون ارتباطات سازماني2-3-1- پژوهش‌‌ هاي انجام شده در داخل كشور2-3-2- پژوهش‌ هاي انجام شده در خارج از كشور2-4- پژوهش هاي پيرامون منابع قدرت 2-4-1- پژوهش‌ هاي انجام شده در داخل كشور2-4-2- پژوهش‌ هاي انجام شده و در خارج از كشورنتیجه گیری کلی
فصل سوم: روش پژوهش3-1- جامعه آماری3-2- گروه نمونه 3-3- روش و طرح نمونه‌برداری3-4- حجم نمونه3-5- ابزار گردآوری داده‌ها3-5-1- پرسش نامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی3-5-2- پرسش نامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»3-6- تعیین روایی و اعتبار پرسش نامه3-6-1- روایی3-6-2- اعتبار3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری داده‌ ها)3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل داده‌ ها
فصل چهارم: یافته‌های پژوهشمقدمهتبديل هاي انجام شده بر روي متغيرها جهت تغيير مقياس4-1- توصیف داده‌ ها4-1-1- توصيف مؤلفه هاي منابع قدرتتوصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مديران4-1-2- توصیف مؤلفه‌ های اثربخشی ارتباطات سازمانی4-1-3- توصیف سایر داده‌ ها4-2- تجزیه و تحلیل داده‌ ها بررسی فرضیات4-2-1- نتایج و یافته‌ های سؤال های پژوهشی
فصل پنجم:‌ تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش5-2- محدودیت‌ های پژوهش 5-3- پیشنهادها5-3-1- پیشنهاد به برنامه‌ ریزان5-3-2- پیشنهاد به پژوهش گران

چکیده تحقيق:پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی می‌پردازد. هدف،‌ بررسی رابطه بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب رده‌ب ندی فرنچ و راون،‌ شامل: منابع قدرت تخصصی، مرجعیت، پاداش، مشروع و اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی، سنوات خدمت مدیران و سابقه مدیریت آنان می‌باشد. هم چنین برآنیم تا تفاوت بین منابع مختلف قدرت مدیران را بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت بررسی نماییم.پژوهش حاضر از دسته پژوهش های کاربردی و از نوع تحقیق توصیفی (غیرآزمایشی) است و در تقسیمات تحقیقات توصیفی از نوع روش تحقیق هم بستگی دو متغیری می‌ باشد.جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه مدیران دوایر مختلف ادارات هفت گانه آموزش و پرورش مشهد و هم چنین کلیه کارکنان این دوایر می‌ باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری مدیران، تعداد 147 نفر و کارکنان، تعداد 345 نفر می‌ باشد. از جامعه آماری مدیران، تعداد 87 مدیر به روش تصادفی ساده و با کمک جدول اعداد تصادفی و نیز از جامعه آماری کارکنان، کلیه کارکنان تحت نظر مدیران منتخب به روش تمام شماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ ها شامل، پرسش نامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین (1989)» و پرسش نامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی «نانچیان و دیگران (1379)» می‌ باشد. جهت تعیین اعتبار پرسش نامه‌ ها، از دو روش آزمون- بازآزمون و آلفای کرانباخ استفاده شده است. در روش آزمون- بازآزمون، اعتبار پرسش نامه منابع قدرت 0.61 و اعتبار پرسش نامه اثربخشی ارتباطات سازمانی، 0.58 به دست آمده است. هم چنین با استفاده از روش آلفای کرانباخ، اعتبار پرسش نامه منابع قدرت برابر 0.84 و اعتبار پرسش نامه اثربخشی ارتباطات سازمانی، برابر 0.78 می‌ باشد که تمامی ضرایب به دست آمده در دو روش تعیین اعتبار،‌ قابل قبول و مناسب می‌باشند و بنابراین اعتبار پرسش نامه‌ ها، قابل تأیید است.جهت توصیف داده‌ها از روشهای آمار توصیفی از قبیل رسم جداول فراوانی و نمودارها، درصد فراوانی، فراوانی نسبی تجمعی، میانگین،‌میانه، انحراف معیار، مینیمم و ماکزیمم و جهت تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه‌ها از روشهای آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی ربته‌ای اسپیرمن، آزمون من ویتنی و کروسکال والیس استفاده شد. تمامی تحلیل‌های انجام شده با استفاده از نرم‌افزار کامپیوتری SPSS انجام گرفت.بررسی و تجزیه و تحلیل‌ داده‌ها نشان داد که: - بین منابع قدرت تخصص، مرجعیت، پاداش و قانون با اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه مستقیم و معنادار و بین منبع قدرت اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه معکوس و معنادار وجود دارد. - بین‌منابع قدرت مدیران با سنوات‌خدمت ونیزسابقه مدیریت‌آنان‌ارتباط معنادار وجود دارد. - بین منابع مختلف قدرت مدیران بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت تفاوت معناداری وجود ندارد.